מקורות שיטת הביורגונומי

מקורות שיטת הביורגונומי

ד"ר וילהלם רייך

ד"ר וילהלם רייך נולד ב ‏24 במרץ 1897 בשטחי האימפריה האוסטרו–הונגרית, למשפחה יהודית מתבוללת. נפטר ב-3 בנובמבר 1957. וילהלם רייך היה פסיכיאטר, פסיכואנליטיקאי וסופר אוסטרי שהיה מתלמידיו של זיגמונד פרויד בווינה.
ד"ר רייך למד באוניברסיטת וינה בפקולטה לרפואה. במחקרו שילב גם את תחומי הסוציולוגיה, ההנדסה הפיזיקה והמטארולוגיה. עיקר מחקרו של רייך עסק בהשפעת תהליכים אנרגטיים–חשמליים בין הגוף לבין הנפש.
בגיל 25 הוסמך כרופא פסיכיאטר ושימש כעמית מחקר של ד"ר זיגמונד פרוייד.

בשנות ה־30 של המאה ה-20 רייך גילה את אנרגית האורגון אשר הגדיר אותה כאנרגיה פיזיקלית "חדשה" או אנרגיית החיים האוניברסאלית הנמצאת אצל כל בעלי החיים, בדומם ובאוויר (כמקובל היום בשיטת הביורגונומי).בשנת 1939 היגר רייך מאירופה לארה"ב ושם בנה ב 1940 מכשירים שכונו "מצברי אורגון" (אקומולאטורים). תפקידם היה לצבור את האנרגיה ולרתום אותה לשם ריפוי מחלות, ביניהן סרטן.
רייך ביצע מחקר ניסיוני של טיפול בחולי סרטן ובנוסף גם מחקרים על השפעת אנרגיית האורגון ביצורים חד תאיים.
בשנת 1942 נפתח בית ההוצאה לאור שהקים רייך ובו הוא פרסם את מאמרו וספרו וכן את כתב-העת שלו שבו פורסם מידע על מחקרו.
משנת 1943 רייך הקים והתגורר בקביעות בחוות אורגנון אשר ממוקמת בריינגלי – במיין.
בין השנים 1942-1944 מחקריו של רייך החלו לעניין מספר גדל והולך של מורים, פסיכיאטרים וסוציולוגים וכן אנשי ספורט.

בד בבד עם התחלת שיווק מצברי האנרגיה של רייך בשנת 1947, החליט ה F.D.A. "ארגון התרופות והמזון האמריקאי" כי מצברי האנרגיה הם הונאת הציבור. בסופה של החקירה והתהליך המשפטי, רייך מצאה את מותו בכלא בשנת 1957 מדום לב וזאת לאחר מספר חודשי כליאה.

על פי רייך, כבר מתקופת הילדות, חוויות שליליות גורמות לחסימה בזרימת האנרגיה בגוף.
מטרת החסימות היא למנוע התנסות חוזרת של החוויה שלילית. החסימות מתבטאות ביצירת הפחד או טראומה במודע או שלא במודע שמקטינה את האנרגטיות (החיות) של הגוף, גם בתהליכי חיים ביולוגיים ונפשיים אחרים. הטראומה או הפחד יצרו דפוס התנהגות מגביל ושלילי. לדוגמה:
ילד שהוריו לקחו אותו לגן והשאירו אותו שם בניגוד לרצונו, ירגיש נטישה. מכאן שייווצר פחד נטישה שבתורו ייצור דפוס התנהגות עתידי שיופיע כאשר תהייה "סכנת נטישה". דפוס ההתנהגות הזה עלול להתאפיין בתגובות פיזיות ונפשיות שונות, למשל חרדת נטישה. הפחד והדפוס שנוצר בעקבותיו הם התוצאה של החסימה האנרגטית.
רייך האמין שזיהוי החסימות וטיפול בהם תאפשר חיים יותר הרמוניים (משמע: בריאות, שמחה, ומיצוי עצמי).
בישראל בנה הפסיכיאטר ד"ר וולטר הופה מספר מצברי-אורגון ואף ערך ניסויים לריפוי אנשים בעזרתם. בנוסף לימד את תורתו של רייך בישראל .

היום קיימת בארה"ב אוניברסיטה ללימודי האורגון אשר מבססת את לימודיה על מחקריו של ד"ר רייך. הלימודים הם לימודי תואר בני ארבע שנים.


רפי רוזן 
 
מייסד שיטת הביורגונומי. רפי רוזן נולד ב- 10 באפריל 1927 בירושלים ונפטר ב-11 לפברואר 2003.בגיל 17 הצטרף להכשרה המגויסת שהקימה את קיבוץ הסוללים.
בשנות החמישים למד רפי אצל ד"ר וולטר הופה בתל-אביב שהיה תלמיד של ד"ר וילהם רייך. בהסתמך על מחקרו של רייך, רפי בנה את תותח העננים (להורדת גשם) וכן את מצברי האנרגיה של האורוגון (אקומולאטורים).

רפי למד שיטות ריפוי שהתבססו על מחקרו של ד"ר וילהלם רייך גם בסדנאות באירופה.
באחת הסדנאות הוא שם לב כי כשעבר ליד בחורה מסוימת כשעינו עצומות, עפעפיו הגיבו בעפעוף חזק.
רפי ניסה לאתר את הבחורה כאשר עינו עצומות וראה שהוא מצליח בכך. מכן החל לפתח את שיטת הביורגונומי לאבחון ולטיפול אנרגטי.
במקצועו היה רפי מהנדס ובאישיותו חוקר ומרפא, ועל-כן יצר את הביורגונומי בדמותו. משמע, שיטת ריפוי, חוקרת ומתפתחת ללא סוף, שבנויה ועובדת בצורה טכנית - אנרגטית כ"מכונה".

בשנות השמונים כתב רפי על שיטת הביורגונומי שפיתח: "ביורגונומי הינו מדע ותרפיה, מבוסס על חישת אנרגיה, חישת קווי כוח של שדות אנרגטיים, של אורגניזמים חיים, של אנשים, של רוחות, של האטמוספרה ושל כדור-הארץ. ביורגונומי עוסקת במצבים של בריאות ושל חולי. האבחון נעשה ב"רוח" המטופל ובכל הישויות שהמטופל קשור איתן בתלוּת אנרגטית. הטיפול בביורגונומי הוא טיפול אנרגטי ונעשה במקור החולי".

ספרי רפי רוזן:
רוזן, רפי. 1994, הקוסמוס החוצנים ואנחנו, (ספר חמישי), הוצאת תמוז.
רוזן, רפי. 1992, אהבה עזה ממות, (ספר רביעי), הוצאת תמוז.
רוזן, רפי. 1990, וודו, (ספר שלישי,( הוצאת תמוז.
רוזן, רפי. 1989, סינדרום העכביש, (ספר שני) הוצאת תמוז.
רוזן, רפי. 1989, החוש השביעי והמציאות שמעבר, (ספר ראשון) הוצאת תמוז.

קורס ביורגונומי עם יובל בצרי - תכני הקורס ומועדי פתיחה

למידע נוסף או הרשמה לקורס

מלאו פרטים בטופס ואחזור אליכם